Evropské podniky urychlují investice do technologií, udržitelnosti a svých pracovních sil

Devět z deseti evropských společností (88 %) plánuje letos zvýšit své investice do digitální transformace a udržitelnosti, přičemž pouze 58 % zvýšilo tyto investice v roce 2020. Rovněž kladou velký důraz na rekvalifikaci pracovních sil. Více než tři čtvrtiny (86 %) evropských společností plánují v příštích třech letech zvýšit kvalifikaci nebo rekvalifikovat až 25 % zaměstnanců, aby držely krok s potřebami své společnosti. Celkově by ze zvyšování kvalifikace a rekvalifikace mohlo těžit přibližně sedm milionů pracovníků.

„Podle nové studie společnosti Accenture, provedené ve spolupráci s BusinessEurope, uskupením sdružujícím malé i velké firmy, by zrychlené investice do digitálních technologií a udržitelnosti mohly do roku 2030 vytvořit v Evropě až 5,7 milionu nových pracovních míst,“ říká Karel Kotoun, senior manažer v oblasti finančních služeb Accenture ČR. Studie Europe’s new dawn – Reinventing industry for future competitiveness ukazuje, že ačkoli Evropa před pandemií z hlediska růstu a podílu na trhu držela krok s ostatními regiony, trajektorie vývoje se od té doby spíše odkláněla. Evropské podniky nyní očekávají, že jejich zotavení z pandemie bude trvat nejméně o šest měsíců déle, než očekávají společnosti v asijsko-pacifickém regionu a v Severní Americe.

Studie ukazuje, že Evropa je v pozici, kdy může využít příležitost k budoucímu růstu, především díky své síle v klíčových průmyslových odvětvích. To by ve spojení s investicemi do digitalizace a udržitelnosti – které studie označuje jako Twin Transformation – mohlo do roku 2030 zvýšit zaměstnanost a vytvořit miliony pracovních míst. Těch by do roku 2030 v regionu přibylo až o 5,7 milionu více ve srovnání se situací, kdy by tempo investic do digitálního a udržitelného rozvoje nezrychlilo. Mezi průmyslová odvětví, v nichž by mohla nová pracovní místa vznikat, patří výroba průmyslových zařízení, high tech, software, veřejné služby, automobilový průmysl, biologické vědy či oblast médií a komunikace.

„K vytvoření těchto pracovních míst musí Evropa upevnit svou přední pozici v automobilovém a spotřebním průmyslu, v komerčních i veřejných službách a v chemickém průmyslu. A také stavět na potenciálu některých odvětví, v nichž jsou evropské podniky již dobře etablované, jako je letecký a obranný průmysl, přírodní vědy a komunikace/média,“ dodává Karel Kotoun z Accenture. Příležitosti existují i v dalších odvětvích, jakými je například výroba průmyslových zařízení či vývoj technologií a softwaru. Investice do inovací je proto velice důležitá.

Aby si evropský průmysl udržel svoji pozici v daných oborech nebo se v nich stal lídrem, bude muset investovat do určitých technologií a oblastí s vysokým růstem. Podle průzkumu, provedeného mezi 700 výkonnými manažery v celé Evropě, by investice do technologií měly směřovat do umělé inteligence, kterou uvádí 66 % respondentů, 5G a 6G (58 %), cloudu (52 %) a baterií nové generace (34 %). Když byli respondenti požádáni o identifikaci oblastí s vysokým růstem, tzv. „inteligentní výrobu“ uvedlo více dotazovaných (55 %) než jakékoli jiné oblasti. Následovala „digitalizace zdraví“ (50 %), „inteligentní mobilita“ (46 %) a „přeměna energetiky“ (33 %).

Zdroj: Accenture

Průkopníci digitalizace v Česku? Finanční instituce a veřejná správa
3. 11. 2021
Evropský koncern UNIQA zdvojnásobil rozvojový kapitál pro slibné startupy
26. 12. 2021
Sdílená data jsou pro společnosti cennou komoditou, budují si digitální důvěru
26. 11. 2020
We use cookies to personalise content and ads, to provide social media features and to analyse our traffic. We also share information about your use of our site with our social media, advertising and analytics partners. View more
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Kdo jsme

Naše webová adresa je: https://www.davidkozak.cz.

Jaké shromažďujeme osobní údaje a proč je shromažďujeme

Komentáře

Když návštěvníci přidají komentář na tento web, jsou shromažďovány údaje zobrazené ve formuláři pro komentář, dále IP adresa návštěvníka a řetězec user agent definující prohlížeč, což pomáhá k detekci spamu. Službě Gravatar může být poskytnut anonymní řetězec vytvořený z vaší emailové adresy (nazývaný také hash), díky kterému lze určit jestli tuto službu používáte. Zásady ochrany osobních údajů služby Gravatar jsou k dispozici zde: https://automattic.com/privacy/. Po schválení vašeho komentáře je váš profilový obrázek viditelný pro veřejnost v kontextu vašeho komentáře.

Média

Pokud nahráváte obrázky na tento web, měli byste se vyhnout nahrávání obrázků s vloženými údaji o poloze (EXIF GPS). Návštěvníci webu mohou stáhnout a zobrazit libovolné data o poloze z obrázků na webu.

Kontaktní formuláře

Cookies

Pokud na naše stránky přidáte komentář, můžete povolit uložení jména, emailové adresy a webové stránky do cookies. Tímto způsobem se snažíme zvýšit váš komfort, když budete psát nový komentář už pak nebudete muset tyto údaje znovu vyplňovat. Tyto soubory cookies budou mít životnost jeden rok. Pokud navštívíte naši přihlašovací stránku, nastavíme dočasné cookies pro ověření, zda váš prohlížeč přijímá soubory cookies. Tento soubor cookies neobsahuje žádná osobní data a při zavření prohlížeče se zruší. Při přihlašování vám nastavíme také několik souborů cookies pro uložení vašich přihlašovacích údajů a pro nastavení zobrazení obrazovky. Přihlašovací soubory cookies mají životnost dva dny a cookies pro nastavení zobrazení mají životnost jeden rok. Pokud potvrdíte možnost „Zapamatovat si mě“, vaše přihlášení bude trvat dva týdny. Pokud se ze svého účtu odhlásíte, přihlašovací cookies budou odstraněny. Pokud upravujete nebo publikujete článek, bude ve vašem prohlížeči uložen další cookie. Tento cookie neobsahuje žádná osobní data a jednoduše označuje ID příspěvku, který jste právě upravili. Jeho platnost vyprší po 1 dni.

Vložený obsah z dalších webů

Příspěvky na těchto stránkách mohou obsahovat vložený obsah (například videa, obrázky, články atd.). Vložený obsah z jiných webových stránek se chová stejným způsobem, jako kdyby návštěvník navštívil jiný web. Tyto webové stránky mohou shromažďovat data o vás, používat soubory cookies, vkládat další sledování od třetích stran a sledovat vaši interakci s tímto vloženým obsahem, včetně sledování interakce s vloženým obsahem, pokud máte účet a jste přihlášeni na danou webovou stránku.

Analytika

S kým sdílíme vaše údaje

Jak dlouho uchováváme vaše údaje

Pokud přidáte komentář, komentář a jeho metadata budou uchovávána po dobu neurčitou. Údaje jsou uchovávány za účelem automatického rozpoznání a schválení všech následných komentářů, místo jejich držení ve frontě moderování. Pro uživatele, kteří se registrují na tomto webu (pokud mají tuto možnost), ukládáme také osobní údaje, které uvádějí ve svém uživatelském profilu. Všichni uživatelé mohou kdykoliv vidět, upravovat nebo smazat své osobní údaje (s výjimkou toho, že nemohou změnit své uživatelské jméno). Administrátoři webu mohou také tyto informace zobrazit a upravovat.

Jaká máte práva?

Pokud máte na tomto webu účet nebo jste zde přidali komentáře, můžete požádat o obdržení souboru s exportem osobních údajů, které o vás uchováváme, včetně všech údajů, které jste nám poskytli. Můžete také požádat o odstranění veškerých osobních údajů, které o vás uchováváme. Tato možnost nezahrnuje údaje, které jsme povinni uchovávat z administrativních, právních nebo bezpečnostních důvodů.

Kam posíláme vaše data?

Komentáře návštěvníků mohou být kontrolovány prostřednictvím automatizované služby detekce spamu, která může být umístěna v zahraničí.

Vaše kontaktní údaje

Dodatečné informace

Jak chráníme vaše osobní údaje

Jaké máme postupy při úniku informací

Od kterých třetích stran získáváme osobní údaje?

Jaké automatizované rozhodnutí provádíme a/nebo profilujeme uživatelská data

Informační povinnost regulovaného průmyslu

Save settings
Cookies settings