Kvalitní data jsou nezbytná pro přežití

Studie Dun & Bradsreet odhaluje, že podniky jsou po pandemii stále více závislé na datech – navzdory nedostatku dovedností a odborných znalostí při jejich využívání a porozumění – čtvrtina projektů nesplňuje obchodní očekávání.

V době, kdy firmy po celém světě stále pociťují dopady pandemie, průzkum předního poskytovatele dat a analytiky pro obchodní rozhodování Dun & Bradstreet zjistil, že více než polovina (52 %) respondentů je přesvědčena, že nepřežije bez relevantních, aktuálních a vyhovujících obchodních dat.

Výzkum Dun & Bradstreet, zveřejněný ve zprávě „The Future of Data“ ukázal, že podle dvou třetin firem jsou data nejužitečnějším nástrojem pro identifikaci nových trhů (64 %) a jsou zásadní pro cílení na nové zákazníky (62 %).

Přesto, že pandemie nadále celosvětově narušuje dodavatelské řetězce, šest z deseti dotázaných podniků uvádí, že data využívá k hodnocení rizik (65 %) a monitorování nákupních a dodavatelských řetězců (62 %).

„Vzhledem k enormnímu nárůstu dostupných dat, podniky nepotřebují jen tak ledajaké informace, ale data, která jsou pečlivě upravená, aktuální a přesná. Jinými slovy data, která jsou vhodná pro daný účel,“ říká Anthony Scriffignano, senior viceprezident a Chief Data Scientist Dun & Bradstreet. Současně dodává: „Společnosti už nějakou dobu potřebovaly změnit způsob, jakým dávají smysl informacím a tvoří z nich předpovědi, ale pandemie posunula tento imperativ přímo do obchodní agendy. Nyní je zcela klíčové přemýšlet o tom, zda jsou data přesná a skutečně odrážejí to, co se doopravdy děje nebo jsou ve skutečnosti zastaralá a irelevantní.“ Navzdory přesvědčení, že přesná a včasná data jsou zásadní pro obchodní procesy, vedoucí představitelé podniků přiznávají, že zaostávají, pokud jde o jejich schopnost spravovat data.

Pokud jde o data, obchodní lídři přiznávají, že mají obavy:

  • Z přesnosti dat, která jejich podnik uchovává pro účely plánování (47 %).
  • Že jejich firma nebude mít technologii k plnému využití dat (46 %).
  • Že se jejich podnikání vyvíjí příliš pomalu na to, aby plně využilo dat (45 %).

I když mají zavedenou datovou strategii, společnosti se potýkají s efektivní správou dat (25 %) a bojem proti podvodům (22 %). Výsledkem je, že v průměru více než čtvrtina (27 %) projektů nesplňuje obchodní cíle. Stejně tak více než čtvrtina firem (27 %), které chtějí zlepšit svou datovou gramotnost, čelí problémům s vyhledáváním talentů pro analýzu dat a uplatnění poznatků při obchodním rozhodování.

Nedostatek talentů a znalostí se odráží i v dalších oblastech podnikání. Nové regulační požadavky jsou dalším problémem organizací závislých na datech zákazníků a dodavatelů. Polovina oslovených firem se obává o zachování soukromí dat (50 %), zatímco čtvrtina uvádí jako zdroj rizika regulaci dat a právní postupy (25 %). Výzvy, se kterými se podniky za poslední rok a půl setkaly, následně ukázaly, že je potřeba, aby lídři upřednostnili plánování dat a začlenili je do celkové obchodní strategie. Sedm z deseti lídrů se domnívá, že kvalita dat je zásadní pro přijímání správných obchodích rozhodnutí (69 %) a věří, že efektivní správa dat může přinést konkurenční výhodu (73 %). A konečně, dvě třetiny organizací by ocenily více rad (67 %) v oblasti využívání údajů, které mají k dispozici, což naznačuje, že si jsou vědomy nedostatku interních dovedností.

Anthony Scriffignano z Dun & Bradstreet pokračuje: „Pouhý přístup k nástrojům, které zpracovávají data, neznamená, že je firma využívá rozumně. Datové dovednosti by měly být v podnikání záměrně, nikoli náhodně. Kromě vyhledávání nových talentů, které v podniku chybí, je důležité nepřehlížet stávající pracovní sílu. Zavedení kontinuálního učení prostřednictvím kombinace metod pod dohledem a bez dohledu zajistí, že dovednosti zůstanou čerstvé a relevantní. Lídři jsou zodpovědní za nastavení tónu, ve kterém jsou lidé ochotni se učit, včetně samotného seniorského týmu – protože jak víme, přehled dat je stále důležitější i pro životopis generálního ředitele.“

Zdroj: Dun & Bradsreet

Více než polovina malých a středních firem v Evropě si nemůže dovolit najmout externí bezpečnostní experty
5. 11. 2021
Hackerské gangy mění taktiku – cílem je způsobit více škod
9. 11. 2020
Za nejcitlivější považují Češi data o bankovním účtu a kartách
28. 12. 2020
We use cookies to personalise content and ads, to provide social media features and to analyse our traffic. We also share information about your use of our site with our social media, advertising and analytics partners. View more
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Kdo jsme

Naše webová adresa je: https://www.davidkozak.cz.

Jaké shromažďujeme osobní údaje a proč je shromažďujeme

Komentáře

Když návštěvníci přidají komentář na tento web, jsou shromažďovány údaje zobrazené ve formuláři pro komentář, dále IP adresa návštěvníka a řetězec user agent definující prohlížeč, což pomáhá k detekci spamu. Službě Gravatar může být poskytnut anonymní řetězec vytvořený z vaší emailové adresy (nazývaný také hash), díky kterému lze určit jestli tuto službu používáte. Zásady ochrany osobních údajů služby Gravatar jsou k dispozici zde: https://automattic.com/privacy/. Po schválení vašeho komentáře je váš profilový obrázek viditelný pro veřejnost v kontextu vašeho komentáře.

Média

Pokud nahráváte obrázky na tento web, měli byste se vyhnout nahrávání obrázků s vloženými údaji o poloze (EXIF GPS). Návštěvníci webu mohou stáhnout a zobrazit libovolné data o poloze z obrázků na webu.

Kontaktní formuláře

Cookies

Pokud na naše stránky přidáte komentář, můžete povolit uložení jména, emailové adresy a webové stránky do cookies. Tímto způsobem se snažíme zvýšit váš komfort, když budete psát nový komentář už pak nebudete muset tyto údaje znovu vyplňovat. Tyto soubory cookies budou mít životnost jeden rok. Pokud navštívíte naši přihlašovací stránku, nastavíme dočasné cookies pro ověření, zda váš prohlížeč přijímá soubory cookies. Tento soubor cookies neobsahuje žádná osobní data a při zavření prohlížeče se zruší. Při přihlašování vám nastavíme také několik souborů cookies pro uložení vašich přihlašovacích údajů a pro nastavení zobrazení obrazovky. Přihlašovací soubory cookies mají životnost dva dny a cookies pro nastavení zobrazení mají životnost jeden rok. Pokud potvrdíte možnost „Zapamatovat si mě“, vaše přihlášení bude trvat dva týdny. Pokud se ze svého účtu odhlásíte, přihlašovací cookies budou odstraněny. Pokud upravujete nebo publikujete článek, bude ve vašem prohlížeči uložen další cookie. Tento cookie neobsahuje žádná osobní data a jednoduše označuje ID příspěvku, který jste právě upravili. Jeho platnost vyprší po 1 dni.

Vložený obsah z dalších webů

Příspěvky na těchto stránkách mohou obsahovat vložený obsah (například videa, obrázky, články atd.). Vložený obsah z jiných webových stránek se chová stejným způsobem, jako kdyby návštěvník navštívil jiný web. Tyto webové stránky mohou shromažďovat data o vás, používat soubory cookies, vkládat další sledování od třetích stran a sledovat vaši interakci s tímto vloženým obsahem, včetně sledování interakce s vloženým obsahem, pokud máte účet a jste přihlášeni na danou webovou stránku.

Analytika

S kým sdílíme vaše údaje

Jak dlouho uchováváme vaše údaje

Pokud přidáte komentář, komentář a jeho metadata budou uchovávána po dobu neurčitou. Údaje jsou uchovávány za účelem automatického rozpoznání a schválení všech následných komentářů, místo jejich držení ve frontě moderování. Pro uživatele, kteří se registrují na tomto webu (pokud mají tuto možnost), ukládáme také osobní údaje, které uvádějí ve svém uživatelském profilu. Všichni uživatelé mohou kdykoliv vidět, upravovat nebo smazat své osobní údaje (s výjimkou toho, že nemohou změnit své uživatelské jméno). Administrátoři webu mohou také tyto informace zobrazit a upravovat.

Jaká máte práva?

Pokud máte na tomto webu účet nebo jste zde přidali komentáře, můžete požádat o obdržení souboru s exportem osobních údajů, které o vás uchováváme, včetně všech údajů, které jste nám poskytli. Můžete také požádat o odstranění veškerých osobních údajů, které o vás uchováváme. Tato možnost nezahrnuje údaje, které jsme povinni uchovávat z administrativních, právních nebo bezpečnostních důvodů.

Kam posíláme vaše data?

Komentáře návštěvníků mohou být kontrolovány prostřednictvím automatizované služby detekce spamu, která může být umístěna v zahraničí.

Vaše kontaktní údaje

Dodatečné informace

Jak chráníme vaše osobní údaje

Jaké máme postupy při úniku informací

Od kterých třetích stran získáváme osobní údaje?

Jaké automatizované rozhodnutí provádíme a/nebo profilujeme uživatelská data

Informační povinnost regulovaného průmyslu

Save settings
Cookies settings